בית המשפט פסק כי בעל מעבדה, שלא הודיע ללקוח כי תיקון המחשב יוביל למחיקת הקבצים והתוכנות שבדיסק הקשיח ללא יכולת גיבוי, נהג ברשלנות.
תאריך: 28.04.2010
ת"ק 10541-12-09
בית משפט לתביעות קטנות בחדרה
בפני כב` השופט נאסר ג`השאן
איסקוביץ` נ` בנק
העובדות
התובע טען כי מסר לנתבע, בעל מעבדה לתיקון מחשבים, מחשב שהתגלתה תקלה במערכת ההפעלה שלו.
חמישה ימים לאחר שהמחשב הוחזר לתובע לאחר תיקונו, נמסר המחשב לידי הנתבע בשנית.
לטענת התובע, הנתבע אמר כי יש צורך בהחלפת "לוח אם" ושלאחר שהתקינו כל הקבצים והתוכנות שאוחסנו בדיסק הקשיח נמחקו.
התובע טען כי הנתבע הודה בפניו כי הוא שכח לגבות את כל הקבצים והתוכנות, וזו הסיבה שקבצים אלו נמחקו.
הנתבע טוען כי כבר בשלב התיקון הראשוני יידע את התובע כי נמצאו פגמים ב"לוח האם" וכי אם לא יחליפו המחשב עלול לקרוס, אולם התובע ביקש לא להחליפו וכי לאחר שהוחזר המחשב למעבדה, התבצעה בדיקה שבעקבותיה הוחלט כי יש להחליף את הלוח.
מאחר שלא ניתן היה להשיג "לוח אם" חדש הוחלט לתקן את הלוח הקיים והודעה על כך נמסרה לתובע.
הנתבע טוען כי לא היה ניתן לגבות את הקבצים והתוכנות שאוחסנו בדיסק הקשיח בשל תקלה שאינה קשורה לתיקון.
התובע, תובע נזקים בסך 2,640 ש"ח בגין נזק ישיר ועוגמת נפש.
בית המשפט קבע
על הנתבע היה להודיע לתובע, כי קיימת בעיה בגיבוי הנתונים לפני משלוח המחשב לתיקון מחוץ למעבדה, משלא עשה כן הוא התרשל.
התובע הודה כי המחשב עובד היום ולכן אין מקום לפסוק לו השבת הסכומים ששילם לנתבע בגין התיקונים.
הנזק שנגרם לתובע הוא נזק לא ממוני בגין אובדן חומר שהוחזק בדיסק הקשיח.
הנתבע ישלם לתובע 500 ש"ח ואת הוצאות התובע בגין הליך זה בסך 250 ש"ח.