Share
פרופסור אמריקני, מומחה לדיני רשת, פרסם מכתב התנגדות לשיטת הפרסום המותאם של Google. לטענת הפרופסור, אריק גולדמן, גוגל משתמשת בתוצאות החיפוש כדי לקשר אליהן פרסומות - מה שמאפשר לה לצבור יתרון בלתי הוגן על מתחרותיה, ורווחים עצומים מחברות שקונות את השירות.

גולדמן משווה את שירותי החיפוש של גוגל למכירה פומבית - וטוען כי כלל אצבע הוא שמי שעורך מכירה כזו לא רשאי להשתתף בה. הוא מסביר כי כאשר גוגל משבצת פרסומות לשירותיה שלה במסגרת הפרסום המותאם שלה, היא מפרה את כלל היסוד ועליה לחדול מלהשתמש בתוצאות החיפוש כדי לפרסם את עצמה.

חברות המספקות שירותים ברשת פעמים רבות מנצלות את הפלטפורמה שלהן כדי לדווח על חידושים בשירות או לספק הודעות לגבי שינויים ופתרונות. במקרה של גוגל, משתמשת החברה ב מערכת הפרסום המותאם שלה - ומשבצת את ההודעות לצד פרסומות של חברות, המופיעות במקביל לתוצאות החיפוש.

גולדמן טוען כי חקר את השימוש שעושה גוגל ב מערכת הפרסום המותאם לצרכיה, וגילה כי שימוש זה אינו הוגן ונעדר שקיפות. זאת משום שרק גוגל עצמה יודעת מהי הטכניקה לשיבוץ האופטימלי של פרסום בהתאם לתוצאות חיפוש, וכך יכולה לקדם את מודעותיה שלה על-פני חברות אחרות שמשתמשות במערכת בתשלום, ופרט על פני מתחרות.

ב-Google טוענים בתגובה כי החברה עושה שימוש במערכת הפרסום שלה בדיוק כמו כל חברה אחרת, וכי שטחי הפרסום המותאם נרכשים על-ידה בהתאם לתקציב הפנימי של החברה.

הפרסום המותאם של גוגל מעורר התנגדות לא רק בהקשר לאתיקה והגבלים עסקיים, אלא גם בתחום הגנת הפרטיות. בחודש אפריל הוגשה בקשה ל שירות הפדרלי לחקור האם גוגל מפיקה רווחים מאיסוף מידע אישי על גולשים ושימוש בו לצרכי פרסום.




22/08/2010



חדשות
ישראל  | לשכת עורכי הדין מפרסמת כללים לפרסום כתבי טענות באינטרנט  
אנגליה  | האתגר שמציבה הרשת למערכת המושבעים באנגליה  
אוהיו  | עורכי דין ושופטים יכולים להיות חברים - בפייסבוק  

מאמרים
ארצות הברית  | תמונה שווה אלפי שקרים  
ארצות הברית  | בלוגרים שמקבלים תשלום לקידום מוצרים מעלים שאלות אתיות  
ישראל  | רישום פטנט, האם בכל מחיר?  

פסיקה
ישראל  | בג``ץ 6250/05 לוי ואח` נ` לשכת עו``ד ואח`  
ישראל  | בשא 6180/09 (עליון) פלונית נ` פלוני  
ישראל  | פ 1831/06 (שלום ירושלים) מדינת ישראל נ` נועם פדרמן  

חקיקה
ישראל  | מאגר מידע שיכלול את פרטיהם האישיים של נהגים שרשיונם נפסל  
אירופה  | הדריקטיבה האירופית (2002/65/EC) לשיווק מרחוק ושירותים כלכליים לצרכן  

מקורות מקוונים
ישראל  | VM - Values Management  
ישראל  | בלוג - אתיקה עסקית  
ישראל  | מכון ון ליר בירושלים  





מדורים

 

קניין רוחני

לשון הרע

מידע כללי

הגנת הפרטיות

מסחר אלקטרוני

זכויות יוצרים

לשון הרע

אילון ושות` עורכי דין

דואר זבל

מניות, ניירות ערך

סימני מסחר

תביעת לשון הרע

אודות דיני רשת

משרדי עורכי דין

מונופולין, הגבלים עסקיים

פטנטים

לשון הרע בפייסבוק

ניהול משברים

קניין רוחני

שמות מתחם

 

 

חוקרים פרטיים

סקס פורנוגרפיה

דואר אלקטרוני

סוגיות בזכויות יוצרים

פלילים

מומחים יועצים

שיתוף קבצים

עבודה

זכויות יוצרים בתמונות

עבירות מחשב

עו"ד אביב אילון

מנהל סחר אלקטרוני

ריגול ומעקב

זכויות יוצרים במוזיקה

עבירות אינטרנט

יעוץ משפטי

הימורים

ספקי שירותים

זכויות יוצרים בתוכנה

הונאה

 

סמכות שיפוט

טרור קיברניטי

זכויות יוצרים בוידאו, סרטים וטלויזיה

פלילים

 

בורורות גישור

מנועי חיפוש באינטרנט

זכויות יוצרים בפרסום

 

 

פדופיליה

ילדים

רישום זכויות יוצרים

 

 

אתיקה

נשים

שמירת זכויות יוצרים

אינדקס ויזואלי


בחירות אלקטרוניות

גברים

 

קטעי וידאו


מילון מונחון

משפחה

 

חדשות עיתונות


אנונימיות

פורומים

 

משרדי עורכי דין


נוטריון

חברת המידע

 

משפטים


חוזים הסכמים

ננו טכנולוגיה

 

 


מכשירים חכמים

גירושין

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          שותפי תוכן 

 

 

פטנטיםתאונת אופנוע | תאונות דרכים | תוכנית עסקית

 

© כל הזכויות שמורות לעו"ד אביב אילון 1999-2019