הנהלת חברת "דפי זהב" אישרה השבוע במזכר מיוחד לעובדיה לגלוש ברשתות חברתיות בכל זמן ומכל מקום בשטח. באמצעות המדיניות החדשה שואפת הנהלת החברה להגדיל את כוחה והשפעתה בזירת המדיה החברתית. האישור ניתן באמצעות אמנה מיוחדת שבתכנונה לקח חלק צוות האינטרנט והתוכן של "דפי זהב".
הצעד של "דפי זהב" נחשב חריג, בעידן בו מנהלים רבים בארץ ובעולם עדיין אוסרים על עובדיהם לגלוש בחופשיות ב
פייסבוק וב
טוויטר ממקום העבודה, מחשש לפגיעה בתפוקה. חברות רבות אף חוסמות גישה לאתרים מסויימים ממקום העבודה.
על האתרים המועדים לחסימה נמנים בנוסף לקהילות ולרשתות החברתיות הפופולריות, גם אתרי משחקים וגיימרים, ואתרים פורנוגרפיים - שלחסימתם ישנה גם סיבה משפטית הנוגעת למעמד החוקי של אתרים אלו.
זאב גרובר,
סמנכ"ל השיווק ב"דפי זהב" , סיפר ל-Newsgeek כי החברה היא הראשונה בישראל המאפשרת שימוש חופשי ברשתות החברתיות, זאת מתוך הבנה של כוחן של רשתות אלו והתאמה לאופי החברה, שחלק גדול מפעילותה מתבצע באינטרנט.
גרובר גילה מודעות לסיכונים הטמונים במהלך, דוגמת ירידה בתפוקת העובדים, סיכוני אבטחת מידע, חשיפת סודות מקצועיים ופגיעה בפרטיות - אך אמר כי "דפי זהב" נותנת אמון באנשים שהיא מעסיקה וכי הוא בטוח שהמדיניות החדשה תביא תועלת ולא נזק.
המדיניות של דפי זהב עשויה לבשר על קו חדש במסגרתו יותר ויותר ארגונים בעולם מחליטים ללכת עם הרשתות החברתיות ולא נגדן. בחודש מרץ פרסמנו כי אפילו
משרד ההגנה האמריקני החליט להתיר לעובדים לגלוש ברשתות החברתיות בזמן העבודה.
במקביל להפצת האמנה שלחה הנהלת החברה מכתב לעובדים, בו נאמר כי היא רואה בהם את השגרירים שלה ברשת החברתית ועל כן לא רואה סיבה להגביל את השימוש בכלי האינטראקציה החשוב הזה. אמנת המדיה החברתית כוללת גם דגשים והבהרות לעובדים בנוגע לאופי השימוש ברשתות החברתיות: הימנעות ממסירת מידע מקצועי של החברה - כגון מידע על פרוייקטים בפיתוח, מידע פיננסי. כמו כן מבקשים העובדים להימנע מהתבטאויות בלתי מכובדות כלפי עמיתים וחברות מתחרות, שעלולות לגרור תביעות
לשון הרע , וכן לבחור לעצמם כינויים פרטיים בלבד ולא כאלו המשלבים את שם החברה.