האיחוד האירופי החל בחקירה נגד מנוע החיפוש גוגל וביקש לקבל הסבר על שיטת הדירוג והפרסום שלו.
גוגל טוענת כי היא פועלת לטובת הלקוחות שלה וכי היא עומדת בחוקי התחרות של האיחוד האירופי.
החקירה החלה בעקבות תלונות שהתקבלו על אי תחרות מצד גוגל שהוגשו לאיחוד על ידי שתי חברות להשוואת מחירים: Foundem ו Ciao.
בחודש אוגוסט התלוננה Foundem כי גוגל למעשה מענישה אותה בדירוג מכיון שהיא מרגישה מאוימת על ידי המודל העסקי שלה.
גוגל הכחישה את הדברים ואמרה כי Foundem מדורגת כמו כל אתר אחר וכי עליה להכיל תוכן מתאים כדי להיות מדורגת גבוה.
לטענת גוגל, חברת Ciao היתה שותפה שלהם ב AdSense והיחסים בינהם היו טובים, עד שהיא נרכשה על ידי מיקרוסופט בשנת 2008, ומאז החלה להתלונן נגדה.
בחודש נובמבר
הצהיר ממונה על המשרד הבריטי לסחר הוגן, כי המשרד לא יפעל כנגד ענקית החיפוש google בשל הדומיננטיות שלה בתחום מנועי החיפוש.
הממונה, ג`ון פינגלטון, מסר בהצהרתו בפני וועדת התרבות, המדיה והספורט כי אין הוכחה לכך שגוגל פוגעת בצרכנים, או שהשיגה את מעמדה בשוק הבריטי באופן בלתי לגיטימי. לדידו, גוגל הגיעה למעמדה הייחודי בזכות חדשנות, חזון ושיווק טוב ובמקרה כזה המשרד נזהר מהתערבות מזיקה.
בעבר יצא גם
מפתח בכיר של Firefox נגד גוגל.
בלאק רוס פירסם בבלוג הודעה בה הוא טוען כי גוגל טועה בכך שהיא מכניסה את הפרסומים על שירות היומן שלה, Blogger ו-Picasa בתוצאות החיפוש העליונות של מושגים כמו "יומן", "בלוגים" ו- "שיתוף תמונות".