מנכ"ל משרד התקשורת עו"ד עדן בר-טל, שיגר מכתב חריף לחברת הסלולר סלקום, בדרישה מן החברה להפסיק לחסום את שירותי ה-VoIP - שירות טלפון באינטרנט הסלולרי.
סלקום נוהגת לשבץ בחוזה ההתקשרות של הלקוחות עימה סעיף המונע מהם להשתמש בשירות ה-VoIP, זאת למרות שמשרד התקשורת הציג דרישה להסרת החסימה כבר בחודש יולי.
בתגובה למכתב טוענת סלקום כי החברה אינה חוסמת את השירות האמור וכי היא תמהה על הצעדים בהם נוקט משרד התקשורת.
משרד התקשורת פנה אל סלקום לראשונה בעקבות תלונה שהגישה ספקית שירותי ה-VoIP, חברת Free Telecom. בתלונה נטען כי סלקום חוסמת את הגישה של לקוחותיה אל שירותי פרי טלקום באמצעות האינטרנט הסלולרי.
בשעתו טענה סלקום כי בתור ספקית תשתית היא נושאת בזכות לחסום שירותים כפי שהיא מוצאת לנכון. עוד טענה סלקום כי הלקוחות ששירות VoIP נחסם בפניהם רכשו חבילת גלישה לפורטל הפנימי של סלקום בלבד, מה שמנע מהם לגלוש באתרים חיצוניים.
לאחר פניית משרד התקשורת בקיץ,
עדכנה סלקום את חוזי ההתקשרות עליהם היא מחתימה את הלקוחות - כך שיובהר בהם מעל לכל ספק כי החברה עלולה לחסום שירותים מסוימים.
מנכ"ל משרד התקשורת ציין במכתב שצעד זה אינו מספיק, וכי על סלקום
להפסיק לחסום את שירותי השיחות באינטרנט לאלתר.
המשרד דחה את טענת החברה לפיה האיסור נקבע בהליך בלתי תקין.
בחודש שעבר פרסמנו כי מנויי שירותי ה-VoIP של פרי טלקום יוכלו להוציא שיחות באמצעות
מספר הטלפון הנייד שלהם הרשום בחברות הסלולר, ולא יצטרכו עוד להשתמש במספר המיוחד שהוקצה להם.