אתר ZDNet מדווח, כי על פי מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד, גוגל יכולה להרוויח כחצי מיליארד דולר בשנה רק מטעויות הקלדה של כתובות אתרים.
החוקרים טיילור מור ובנג`מין אדלמן טוענים שהמחקר שערכו מגלה כי גוגל מקבלת נתח מההכנסות של אתרי פרסומות שכתובתם מחקה טעויות הקלדה נפוצות של אתרים לגיטימיים.
המחקר מגלה שגוגל מקבלת לידה נתח מהרווחים משום שהיא מספקת את
הפרסומות לכ- 60% מאותם אתרים.
החוקרים מעריכים כי אתרים מסוג זה, אשר מסתמכים על כך שהגולשים יגיעו אליהם הודות לטעויות הקלדה, מקבלים 68.2 מיליון גולשים באמצעות אותן טעויות.
מחישוב מהיר של נתוני המחקר עולה כי גוגל עשויה להרוויח מהעסק הזה כ-497 מיליון דולר לשנה.
כיום אדלמן מייעץ בתביעה שהגישה חברה המבקשת מגוגל פיצויים לאחר שענקית הטכנולוגיה פירסמה מודעות של אותה חברה עם שגיאות בכתובת האתר. אולם לטענתו מעורבותו בתביעה לא השפיעה על תוצאות המחקר.
בימים אלו גוגל עסוקה מאוד במזעור נזקי התדמית שנגרמו לה עקב בעיות בהגדרות הפרטיות של הרשת החברתית החדשה שלה, גוגל באזז. מאז השקת הרשת גוגל רק סופגת ביקורות קשות ואף תביעות בגין
הפרת פרטיות המשתמשים.