תביעה בעקבות הסכם לרכישת תוכנה לניהול קופה רושמת וחומרה שעליה תפעל תוכנה זו. התובעת טענה שנגרמו לה הנזקים בעקבות אי עמידה בהסכם וציוד תקול. בית המשפט דחה את התביעה מאחר שמדובר בעניין שבמומחיות והתובעת לא טרחה להביא חוות דעת מומחה שיעיד על כשלים בתוכנה או בחומרה אצל התובעת.
תאריך: 08.11.2009
תא 38248/05
בית משפט שלום תל אביב
בפני כב` השופטת רונית פינצ`וק אלט
דיטה ניהול מסעדות בע"מ נ` ברודרבנד נטוורקס בע"מ ואח`
העובדות
1. תביעה בגין נזקים שנגרמו לתובעת המפעילה מסעדה בשם דיטה, כתוצאה מהפרת הסכם בין הצדדים לפיו על הנתבעת היה לספק פתרון מחשוב המסעדה כולל חומרה, מערכת הפעלה, תוכנה לניהול מסעדות בשם נט פוס ומתן שירות, תמיכה ואחריות. תוכנת נט פוס, על פי ההסכם, תורד חינם מהאינטרנט.
2. לטענת התובעת, תוכנת נט פוס ניתנת להורדה חינם באינטרנט רק לעמדה בודדת ולא לרשת ולפיכך היא נאלצה לרכוש את התוכנה תמורת תשלום. לטענתה, החומרה שסופקה לה על ידי הנתבעת, היתה תקולה ולא ניתן היה לעבוד עימה.
3. לטענת התובעת, נגרמו לה נזקים של אבדן ימי עבודה והפסד רווחים בסך כולל של 200,000 ש"ח, אותם היא מעמידה לצרכי אגרה, על 100,000 ש"ח בלבד.
בית המשפט קבע
1. הנטל להוכיח פגם בחומרה מוטל על התובעת.
2. הדרך להוכיח פגם בחומרה, הוא עניין שבמומחיות. יש להביא חוות דעת מומחה שבדק את החומרה וקבע כי היא פגומה או למצער אינה מתאימה למטרתה.
3. התובעת לא הגישה חוות דעת מומחה.
4. התובעת לא טרחה להגיש את ההסכם ואת כתב האחריות. התובעת לא הגישה כראייה את ההסכם שהיה לה עם חברת נט-פוס ואת חשבוניות התשלום, וגם אל את ההסכם לרכישת חומרה של IBM.
5. לפיכך, לא הוכח כי החומרה, מערכת ההפעלה והשירות שנתנה הנתבעת לתובעת, היו לקויים או חסרים.
6. התביעה נדחית. התובעת תשלם לנתבעת הוצאות משפט וכן שכר טרחת עורך דין בסך 20,000 ש"ח.