השבוע הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ייצוגית בסך 160 מיליון שקלים נגד שתים ממשווקות המחשבים האישיים בישראל: KSP ואייבורי וכן נגד יבואנית מוצרי סיגייט בישראל, חברת CRG.
בתחילת השנה גילתה חברת סיגייט פגם ייצור בסדרה שלמה של כוננים קשיחים. הפגם המדובר גורם לאובדן כל המידע שנשמר בו או לחוסר גישה אליו. סיגייט הודיעה על הבעיה וכן על הפתרון: עידכון קושחה, תהליך הדומה לעדכון תוכנה רגיל.
אולם כעת שלושת החברות מואשמות בשיווק ומכירת אלפי כוננים קשיחים פגומים מאותה הסדרה במשך חצי שנה וזאת על אף שידעו על הפגם.
בנוסף החברות מואשמות בכך שלא יידעו את הצרכנים על הצורך בעדכון הקושחה שבלעדיו הנתונים שנשמרים במחשב עלולים ללכת לאיבוד.
בכתב בתביעה צויין שמאחר ואייבורי
ו-KSP המשיכו למכור כוננים פגומים נוצר לתובעים נזק עקיף. כלומר ברגע שהבעיה בכוננים התגלתה והמידע שנשמר עליהם אבד, לקוחות שביקשו לשחזר אותו נאלצו לפנות לחברה לשחזור נתונים ולשלם על השירות סכום המוערך באלפי שקלים.
במקרה אחר בארה"ב הוגשה לפני שנתיים תביעה ייצוגית נגד חברת
אפל בטענה כי היא מציגה בצורה מטעה את התכונות של מספר דגמי מסכים למחשב נייד.