תביעה נוספת נגד גוגל בעניין הפרת סימני מסחר במסגרת פרסומים ממומנים.
חברת Rosetta Stone, יצרנית תוכנת לימוד שפות, תבעה את ענקית האינטרנט בטענה שהיא מאפשרת למתחרות שלה לפרסם מודעות ממומנות תוך שימוש בסימני מסחר שלה.
החברה טוענת כי המדיניות של גוגל מטעה גולשים ופוגעת בסימן המסחרי שלה.
כמו כן, טוענת החברה כי גוגל והמפרסמים מרוויחים כסף על חשבון המוניטין והשם שלה, זאת בעוד שהחברה הוציאה כספים רבים לבנות את השם והמותג, ההכרה בו, והמוניטין שלו.
החברה מבקשת מבית המשפט לאסור על גוגל את השימוש בשמה במסגרת הפרסומות הממומנות
גוגל מצידה ממשיכה בקו בו נקטה כבר לפני כחודשיים אז הודיעה כי
היא תאפשר לפרסם מודעות הכוללות שמות שהן בגדר סימן מסחר של חברה כזאת או אחרת, ללא צורך בקבלת אישור מאותה חברה.
הודעה זו אולי מעוררת הרמת גבה, אך בכיר בגוגל, אשר יועץ בנוגע לסימנים רשומים, מוסר כי החוק מאפשר זאת.
בחודש אפריל, הגיש
ג`רמי שומייקר הידוע בכינוי ShoeMoney תביעה נגד קיין פארל, עובד של Google AdWords בגין הפרת סימן מסחר.
שומייקר המחזיק בסימן המסחר ShoeMoney טוען כי פארל השתמש בו ללא רשות בפרסומת לאתר של פארל, דבר האסור על פי גוגל.
כך גם תביעה של חברת Rescuecom האמריקנית נגד גוגל משנת 2004
הוחזרה לחיים .
התביעה הוגשה לאחר שחיפוש המילה "Rescuecom" בגוגל הניב מודעות של מתחרים.
טענתם של Rescuecom הייתה כי הם מפסידים עסקים עקב כך, וכי מתחריהם וגוגל מרוויחים מהשימוש בסימן המסחר, ללא אישור.
ובישראל, הפלסטיקאי
ד"ר דב קליין תובע בבית משפט השלום בת"א את מכון "פרופורציה" וחברת גוגל, בטענה כי הם מנצלים את שמו כדי לפרסם את המכון המתחרה, פרופורציה.