Share
פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית, שהרוויחה את לחמה עד כה מפרסום, פונה לטקטיקה חדשה, שיכולה להכניס לה מיליונים.

הרשת החברתית, שמכילה פרטים אישיים רבים אודות מאות מיליוני משתמשיה, יכולה להוות למעשה מאגר נתונים עצום למטרת שיווק וסיקור. השירות שמציעה פייסבוק מאפשר לחברות מכל העולם לתחקר את חברי הרשת, תוך ביצוע שאילתות וחתכים על נתוניהם האישיים של החברים ובחירה בפלחי השוק המעניינים ביותר לצורכיהם. באופן כזה, יכולות לקבל חברות שיווק מידע ערכי מאין כמותו על מגמות בשוק ומידת הביקוש למוצרים חדשים.

פייסבוק הציגה את המערכת, שנקראת engagement ads, בכנס הכלכלי העולמי שמתנהל בדאבוס בימים אלה, וכבר מכרה אותה לחברת CareerBuilder לגיוס כוח אדם.

מהלך מסוג זה מעלה, מטבע הדברים, חששות שונים הנוגעים להגנת הפרטיות. זוהי אינה הפעם הראשונה שהרשת החברתית פייסבוק מעוררת דאגות מסוג זה - בחודש יוני האחרון דיווחנו כי קבוצה קנדית הגישה תלונה נגד האתר פייסבוק, בה התבקש הנציב הממונה על הגנת הפרטיות לבדוק את מדיניות האתר. הקבוצה תיארה את פייסבוק כ" שדה מוקשים של פלישה לפרטיות ".

הקליניקה הקנדית למדיניות ברשת ואינטרס הציבור (CIPPIC) ביקשה מהנציב הממונה על הגנת הפרטיות לבדוק את מה שלדעת CIPPIC מהווה הפרה של חוקים קנדיים שונים, הנוגעים להגנת הפרטיות. לדברי CIPPIC, ישנן 22 הפרות כאלו.

לדברי CIPPIC, קבוצה של תלמידי משפטים ניתחה את המדיניות של פייסבוק והפרקטיקות בהן האתר נוקט, ככל שהדבר נוגע להגנה על פרטיות.

חלק מהתלונות נראו מעט קטנוניות (למשל, העובדה שכל חבריו של פלוני יכולים לראות תגובות אשר הושארו על גבי ה-wall שלו), אולם חלק מהתלונות נוגעות להיבטים מהותיים יותר- למשל, העובדה שלא ניתן למחוק בנקל את חשבון המשתמש של פלוני ואת כל המידע הנוגע אליו.

בחודש מרץ האחרון דיווחנו כי פייסבוק דווקא הגבירה את הגנת הפרטיות של הגולשים, ואפשרה למשתמשים ליצור הבחנות בין המידע שיהיה גלוי לחברים, משפחה וחברים לעבודה.

הדבר אפשר ל-67 מיליון הגולשים החברים בפייסבוק, לנהל רשימות של חברים אשר יקבלו רמות שונות של גישה לפרופיל שלהם.




03/02/2009



חדשות
ארצות הברית  | השירות הפדרלי התבקש לחקור פרסומות מותאמות  
אנגליה  | גולשים יקבלו דיווח על פרסומות שמשתמשות במידע האישי שלהם  
אנגליה  | המשרד לסחר הוגן יאתר חברות המנצלות מידע פרטי של גולשים  

מאמרים
ארצות הברית  | ה- FTC, הפרסום המקוון וההגנה על הפרטיות  
ארצות הברית  | פרסום מקוון לעומת הגנה על הפרטיות  
ישראל  | האם גוגל משתלטת על האינטרנט?  

פסיקה
ישראל  | בש``א 174444/06 (שלום ת``א) וואלה! תקשורת בע``מ נ` פ. א. ואח`  
ישראל  | בג"ץ 3809/08 האגודה לזכויות האזרח ואח' נ' משטרת ישראל ואח'  
ישראל  | ע``א 1622/09 (בית המשפט העליון) גוגל ישראל נ` חב` ברוקרטוב ואח`  

חקיקה
ישראל  | תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע"ז –2017  
ישראל  | חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – נתוני תקשורת) (תיקון מס'...)(תיקונים שונים) התשע"ב-2012  
ישראל  | תקנות האזנת סתר (בקשה להיתר האזנה), התשס``ז-2007  

מקורות מקוונים
ישראל  | האח הקטן-הבלוג של עו``ד אבנר פינצ`וק  
בולגריה  | נציב הגנת הפרטיות הפרטית - CPDP  
פינלנד  | משרד נציב תלונות הציבור להגנת הפרטיות של פינלנד  





מדורים

 

קניין רוחני

לשון הרע

מידע כללי

הגנת הפרטיות

מסחר אלקטרוני

זכויות יוצרים

לשון הרע

אילון ושות` עורכי דין

דואר זבל

מניות, ניירות ערך

סימני מסחר

תביעת לשון הרע

אודות דיני רשת

משרדי עורכי דין

מונופולין, הגבלים עסקיים

פטנטים

לשון הרע בפייסבוק

ניהול משברים

קניין רוחני

שמות מתחם

 

 

חוקרים פרטיים

סקס פורנוגרפיה

דואר אלקטרוני

סוגיות בזכויות יוצרים

פלילים

מומחים יועצים

שיתוף קבצים

עבודה

זכויות יוצרים בתמונות

עבירות מחשב

עו"ד אביב אילון

מנהל סחר אלקטרוני

ריגול ומעקב

זכויות יוצרים במוזיקה

עבירות אינטרנט

יעוץ משפטי

הימורים

ספקי שירותים

זכויות יוצרים בתוכנה

הונאה

 

סמכות שיפוט

טרור קיברניטי

זכויות יוצרים בוידאו, סרטים וטלויזיה

פלילים

 

בורורות גישור

מנועי חיפוש באינטרנט

זכויות יוצרים בפרסום

 

 

פדופיליה

ילדים

רישום זכויות יוצרים

 

 

אתיקה

נשים

שמירת זכויות יוצרים

אינדקס ויזואלי


בחירות אלקטרוניות

גברים

 

קטעי וידאו


מילון מונחון

משפחה

 

חדשות עיתונות


אנונימיות

פורומים

 

משרדי עורכי דין


נוטריון

חברת המידע

 

משפטים


חוזים הסכמים

ננו טכנולוגיה

 

 


מכשירים חכמים

גירושין

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          שותפי תוכן 

 

 

פטנטיםתאונת אופנוע | תאונות דרכים | תוכנית עסקית

 

© כל הזכויות שמורות לעו"ד אביב אילון 1999-2019